فنگ شویی

اصول اساسی فنگ شویی

کلمات چینی “فنگ” و “شویی” به ترتیب به معنی “باد” و “آب” است. این مفهوم از یک شعر باستانی گرفته شده است که در مورد ارتباط انسان با محیط اطراف و جریان آن صحبت می کند.

فضاهای کوچکتر شلوغ ، کوچک و اغلب با طراحی ضعیف مانند آپارتمان های شهری می تواند احساس سلامتی ، شادی و خانه بودن در آنها را برای ساکنان سخت کند.

در اینجاست که هنر فنگ شویی باستانی چین وعده کمک می دهد. فنگ شویی ، که مذهبی نیست اگرچه با تائوئیسم مرتبط است ، به معنی “باد و آب” است. این یک تمرین است که به افراد کمک می کند تا انرژی خود را با محیط اطراف خود هماهنگ کنند.

فنگ شویی چیست؟

فلسفه فنگ شویی تمرین چیدمان قطعات در فضاهای زندگی به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعی است. هدف استفاده از نیروهای انرژی و ایجاد هماهنگی بین فرد و محیط است.

“اگر نمایشی متعادل در خانه خود ایجاد کنید ، می تواند نشان دهنده واکنش شما نسبت به تجربیات بیرونی باشد. لورا سرانو ، از فنگ شویی منهتن توضیح می دهد که این یک استعاره برای همه چیز در زندگی می شود.

مطمئنا ، ممکن است به نوعی … عجیب به نظر برسد. اما برخی علوم پشت آن وجود دارد. ثابت شده است که فضاهای نشیمن بیش از حد بر سلامت ما تأثیر می گذارد و به عنوان عامل استرس زا عمل می کند. و تحقیقات نشان می دهد که فضاها و محیط های ما نقش مهمی در احساس و عملکرد ما دارند. این منطق نوعی از فنگ شویی است.

بسیاری از تمرین کنندگان فنگ شویی بر این نکته پافشاری می کنند که اتخاذ چند نکته ساده برای ایجاد محیط مناسب می تواند تقریباً همه جنبه های زندگی را بهبود بخشد – خواه بهبود سلامت شما ، یافتن عشق ، یا کسب درآمد بیشتر.

فنگ شویی بهینه سازی محیط شما است

فنگ شویی مجموعه ای از اصول است که به همسویی فضای زندگی افراد با آنچه هستند و آنچه می خواهند کمک می کند. این عمل هزاران سال است که وجود دارد ، اما نه قدیمی و نه قدیمی است. در حقیقت ، در سالهای اخیر کاملاً تجدید حیات غربی مشاهده شده است ، در حالی که هزاران مشاور آموزش دیده فنگ شویی در حال حاضر در سراسر کشور خدمات ارائه می دهند. به طرز عجیبی ، حتی دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۵ یک مشاور فنگ شویی را استخدام کرد.

“آیا می خواهید زندگی خود را تغییر دهید؟

یک راه ساده برای انجام این کار این است که محیط خود را تغییر دهید. “لورا سرانو می گوید. یک متخصص ، که فنگ شویی را یک هنر و یک علم می داند ، او در حال حاضر روی یک کتاب با دانشمندان و محققان همکاری می کند تا امید داشته باشد که چگونه فنگ شویی در واقع از بین می رود.

او می گوید: “این تا حدودی پیچیده است ، اما در عین حال می تواند بسیار ساده باشد.”

فنگ شویی با هماهنگ کردن جریان انرژی خود به شما کمک می کند تا از فضای زندگی خود بیشترین استفاده را ببرید.

فنگ شویی جهان را به پنج عنصر تقسیم می کند:

  • چوب: خلاقیت و رشد
  • آتش: رهبری و جسارت
  • زمین: قدرت و ثبات
  • فلز: تمرکز و نظم
  • آب: احساس و الهام

کار کردن برای ایجاد تعادل مناسب بین این پنج عنصر در خانه می تواند به ویژگیهای مربوطه آنها در زندگی شما کمک کند.

استادان چینی فنگ شویی نیز ابزاری به نام نقشه Bagua ابداع کردند که مناطق مختلف زندگی یا ایستگاه هایی از جمله سلامتی ، ثروت ، ازدواج و شهرت را برای ذکر چند مورد ارائه می دهد. این مناطق با قسمتهای مختلف ساختمان یا فضای زندگی در ارتباط هستند.

شما می توانید نقشه Bagua را با نقشه طبقه خود ترسیم کنید تا به تعیین مکان مناسب رنگ ها ، آثار هنری ، اشیاء و موارد دیگر کمک کند. اگر جنبه خاصی از زندگی شما وجود دارد که احساس ضعف می کند ، افزودن لمس های مختلف یا تغییر ترکیب دارایی های خود در منطقه مربوطه ممکن است کمک کند.

برای ایجاد فضای مناسب ، انرژی را متعادل کنید

متعادل کردن انرژی یین و یانگ نیز بخشی از فنگ شویی است و به طور کلی ، وقتی یک آپارتمان از هر دو برخوردار است ، احساس بهتری دارد.

یین انرژی زنانه است که با موارد زیر مرتبط است:
  • شبانه
  • خنکی
  • ساکت
یانگ مردانه است ، نشان دهنده:
  • خورشید
  • اجتماعی بودن
  • حرارت

با بازی با این انرژی ها می توانید احساس فضای خود را تغییر دهید.

چگونه می توانم فنگ شویی را در زندگی واقعی تمرین کنم؟

از آنجا که فضای زندگی هر کس متفاوت است ، هیچ رویکردی مناسب برای فنگ شویی وجود ندارد. اگر نیاز دارید که یک آپارتمان تنگ و فرسوده را به طور کامل بازسازی کنید ، بهتر است در کلاس شرکت کنید یا مشاور بگیرید. اما اگر در مورد آزمایش کنجکاو هستید ، آنچه می توانید انجام دهید اینجاست.

۱٫ بی نظمی را بکشید ، به ویژه در اتاق خواب

بزرگترین پیشنهاد فنگ شویی لورا سرانو برای از بین بردن هرج و مرج در هر قسمت از آپارتمان شماست. او می گوید: «مهم نیست که شما میلیونر هستید یا با بیکاری روبرو هستید ، این مشکل همه درگیر آشفتگی است. “درهم ریختگی فقط در مورد زیبایی نیست – ثابت شده است که برای ذهن شما و نورون های مغز شما مضر است. استرس ایجاد می کند. ”

این چندان هم تعجب آور نیست ، زیرا کتاب ماری کوندو با عنوان “زندگی جادوی مرتب سازی را تغییر می دهد” در خانه ها و روزنامه نگاران اطراف موج می زند.

۲٫ مانند دیگران در آنجا زندگی کنید

اگر در تلاش برای یافتن عشق هستید ، فنگ شویی از شما می خواهد که ضرب المثل قدیمی مادر را در مورد “مانند رفتار کردن” دنبال کنید.

سرانو توضیح می دهد ، “به اطراف آپارتمان خود نگاه کنید و از خود بپرسید ،” آیا این فضا برای حضور فرد بعدی آماده می شود؟ “اگر فقط یک حوله دارید ، روح شما زندگی مجردی دارد. بنابراین به جای داشتن یک حوله ، دو حوله داشته باشید. حتی اگر آن شخص هنوز از نظر جسمی به اینجا نرسیده است ، مثل اینکه قبلاً آنجا بود رفتار کنید. ”

وقتی صحبت از عبور از یک رابطه ناموفق می شود ، اولین دستور کار شما این است که طناب را به آخرین رابطه خود ببرید. سرانو می گوید: “ما از کلمه” سیم برق “استفاده می کنیم. “اگر همه این موارد [از یک رابطه قبلی] را در خانه خود پراکنده کرده اید ، با انرژی به آن شخص طناب می بندید. هنگامی که با یک رابطه کار خود را تمام می کنید ، توصیه می شود که با سرعت خودتان چیزهایی را که دیگر مفید نیستند آزاد کنید. ”

۳٫ گیاهان (عنصر چوب) را برای الهام بخشیدن به بهره وری و پول اضافه کنید

برای بهبود بهره وری و افزایش جریان پول ، سرانو پیشنهاد می کند که یک یا دو گیاه را در نزدیکی میز کار ، دفتر خانه یا محل کار خود اضافه کنید. “این مربوط به عنصر چوب است که به شبکه ، توسعه ، رشد ، ثروت در حال رشد و فرصت ها متصل می شود. همچنین کارت ویزیت خود را روی میز خود قرار دهید. »

برای رفاه مالی ، او توصیه می کند که یک گربه خوش شانس به اندازه میز تحریر یا مجسمه قورباغه خوش شانس داشته باشید (او می گوید: “در گوگل جستجو کنید!”)

تحول در انتظارات شما نهفته است

به انتظار معجزه به فنگ شویی روی نكنید. سرانو می گوید: “شما نمی توانید کسی را از مردگان بازگردانید.” اما فراتر از آن ، باز بمانید ، حتی اگر کاملاً قانع نشده اید. به گفته سرانو ، فنگ شویی زیادی نمی تواند به شما کمک کند. او حتی می گوید این به مشتریان در بچه دار شدن و خلاص شدن از سرطان کمک کرده است!

برای یافتن یک مشاور خوب فنگ شویی در منطقه خود ، راهنمای مشاور اتحادیه بین المللی فنگ شویی را امتحان کنید ، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است همه متخصصان واجد شرایط در آنجا ذکر نشده باشند. سعی کنید از مشاوران بپرسید که آیا آنها بر فضاهای مسکونی یا اداری تمرکز می کنند – و درخواست مراجع را فراموش نکنید.

او می گوید: “اگر مردم – حتی افراد شکاک – مایل به شرکت و آزمایش پیشنهادات باشند ، فنگ شویی تقریباً می تواند همه کارها را انجام دهد.” “ما تغییرات شگفت انگیزی را مشاهده کرده ایم.”

آینه

” فنگ شویی ” ارتباط بسیار زیادی با آینه دارد. مانند پورتال سیال برای دنیای موازی موجود رفتار می شود مشابه به نظر می رسد اما روش انعکاس آن متفاوت است. بنابراین، متخصصان اظهار می کنند آینه باید در بهترین مکان ها قرار بگیرد.

فنگ شویی آیینه یکی از اجزای اصلی فنگ شویی می باشد به عنوان مثال، در توالت جایی که ضایعات بدن دفع می شود نباید خود را ببینید. توصیه نمی شود درست بالای سر در اتاق خواب آینه نصب کنید ، زیرا علم متافیزیک به رویاپردازی روشن و آزاد کردن روح اعتقاد دارد. آن ها می گویند روح هر کسی هنگام خوابیدن آزاد می شود اما آینه باعث می شود آنجا گیر بیفتند.

نتیجه گیری

فنگ شویی بیان می‌کند که همه چیز با درجه‌های مختلف از پنج عنصر چوب، آتش، زمین، فلز و آب تشکیل می‌شود که هر یک با رنگ مخصوص به خود نشان داده می‌شوند. این تشکیل ترکیب‌ها زمانی که در کنار هم قرار بگیرند، به خودی خود پاسخ سوال فنگ شویی یعنی چه را به نمایش می‌گذارند.

برای رعایت نمودن اصول فنگ شویی در خانه نیازی نیست تا تمام قوانین آن را بمو به مو اجرا کنید. شما می توانید هر بار تعدادی از این اصول را در خانه ی خود پیاده سازی کنید و با دریافت انرژی مثبت و حس خوب سراغ پیاده سازی قوانین دیگر آن بروید. برای اینکه خانه ای زیبا پر از انرژی های مثبت داشته باشید باید آن را به سطح متعادلی از انرژی برسانید و این همان کاری ست که فنگ شویی برای شما انجام می دهد.


چاکرا ها و روش های تعادل آنها

سه علائم شاخص کرونا دلتا را بشناسید

شخصیت شناسی براساس ماه تولد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *