اهمیت گرافیک کامپیوتری برای معماران مدرن

تا همین اواخر از معماران خواسته می شد تا طرح هایی را برای پروژه های خود ترسیم کنند و به این طرح ها می گفتند. مشکل اصلی ترسیم دستی همه چیز این بود که به طرز باورنکردنی آهسته بود، دقیق شدن یا تغییر آن دشوار بود و ارسال فیزیکی طرح به همه افراد درگیر زمان می برد. تصحیح یک اشتباه یا اصلاح یک طرح اغلب مستلزم ترسیم مجدد کل طرح است. با این حال، در طول دهه گذشته بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی با هزینه اندکی در دسترس قرار گرفته اند. این برنامه‌های گرافیکی کامپیوتری انعطاف‌پذیری طراحی، صرفه‌جویی در زمان و اصلاح آسان را می‌دهند و به راحتی برای معماران یا مشتریان دیگر در سراسر جهان ارسال می‌شوند.

تاریخچه مختصر صنعت معماری

انسان بدوی پناهگاه‌های روستایی ساخت و این پناهگاه‌ها با تجربه، ایده‌های جدید و مواد جدید بهبود یافت. اینها به عنوان اولین معماران شناخته می شدند. در دوران اولیه هیچ تفاوت مشخصی بین این معماران یا مهندسان بدوی وجود نداشت. با گذشت زمان، پیچیدگی روزافزونی در طراحی ساختمان وجود داشت. صنعتگران در زمینه خاصی مانند سنگ تراشی و نجاری تخصص یافتند و متخصص شدند.

در قرن اول پس از میلاد، فیلسوف ویترویوس در دست‌نوشته‌های خود نوشت که هر معماری خوب باید از سه اصل متمایز پیروی کند: firmitas، utilitas و venustas. این کلمات مستقیماً به «ثبات»، «مفید» و «جذابیت» ترجمه می‌شوند. توصیف دقیق‌تر «دوام» (ساختمان باید ماندگار باشد)، «مفید» (ساختمان باید مفید و سودمند باشد) و «زیبایی» (ساختمان باید چشم نواز باشد). اگرچه فلسفه او در دوران باستان ایجاد شده است، اما هنوز برای معمار مدرن کاربرد دارد.

مسیرهای شغلی

هنگام آموزش برای تبدیل شدن به یک معمار، باید سه شرط مشترک را رعایت کنید: تحصیلات، تجربه و امتحان. در اکثر کشورهای توسعه یافته، تنها کسانی که دارای مجوز، گواهینامه یا ثبت نام مناسب در یک نهاد دولتی مربوطه باشند، می توانند به طور قانونی معماری را انجام دهند. چنین مجوزی معمولاً نیازمند مدرک دانشگاهی، تکمیل موفقیت آمیز امتحانات و همچنین یک دوره آموزشی است.

مزایا و مزایای گرافیک کامپیوتری

گرافیک کامپیوتری نقش اصلی را در معماری ایفا می کند و سرعت و کارایی را تا حد زیادی افزایش می دهد که معماران می توانند طراحی هر پروژه ای را از طریق نرم افزارهای مختلف گرافیک کامپیوتری پردازش کنند. نرم افزارهای گرافیکی کامپیوتری سرعتی را که در آن معماران می توانند طرح های خود را در یک مدل سه بعدی تقریبا واقعی ایجاد و مشاهده کنند را به شدت افزایش می دهد. نرم افزار طراحی گرافیک علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی می تواند به معماران کمک کند تا نسخه واقعی محصول نهایی را به مشتریان خود نشان دهند.

یکی دیگر از مزایای بزرگ داشتن یک برنامه گرافیکی کامپیوتری، برنامه هایی مانند FEA (تحلیل عناصر محدود) است که برای آزمایش طرح های مدل سه بعدی در برابر نیروهای دنیای واقعی استفاده می شود، به عنوان مثال آزمایش بدنه موشک در برابر نیروهای ورود مجدد به جو زمین.

اگرچه مزایای نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری بسیار بیشتر از مشکلات این نرم افزارها است، اما هنوز چند دلیل وجود دارد که چرا گرافیک کامپیوتری ممکن است مطمئن ترین گزینه برای یک معمار نباشد، هنوز اشکالات بسیاری در برخی از برنامه های نرم افزار گرافیکی وجود دارد و شما هرگز نمی دانید چه زمانی. ممکن است رایانه یا برنامه شما از کار بیفتد و تمام پیشرفت خود را از دست بدهید، هنوز راه حل هایی برای این مشکل وجود دارد و امیدواریم که اکثر شرکت ها قبلاً یک سیستم ذخیره خودکار را در نرم افزار قرار داده باشند که کار شما را هر ۵ دقیقه یا بیشتر ذخیره می کند. این سیستم‌های کوچک گاهی اوقات می‌توانند ساعت‌ها را از انجام دوباره همه کارها صرفه‌جویی کنند.

فرآیند طراحی

اولین قدم در طراحی، تحقیق در مورد نیازهای مشتری، سایت و هرگونه ملاحظات زیست محیطی است. ممکن است لازم باشد با مشتری خود جلسه ای ترتیب دهید و سایت را تجزیه و تحلیل کنید و ایده هایی را از منابع ثانویه جمع آوری کنید. مرحله دوم تجزیه و تحلیل است. در این مرحله معمار باید اطلاعات کافی برای رفع نیازهای کارفرما و حل مشکلاتی که آنها شناسایی کرده اند جمع آوری کرده باشد. چندین مفهوم توسعه داده شده است که مختصر را برآورده می کند اما به مشتری اجازه می دهد تا در جهت طراحی درگیر شود. پیشنهادات برای ارزیابی شخصی تر به مشتری نشان داده می شود. بهترین طرح مفهومی بیشتر توسعه یافته است. در مرحله نهایی – پیشنهاد نهایی با مشخصات فنی – مفهوم معماری به خوبی با مشخصات فنی توسعه یافته است. اغلب سازنده یا مهندس می توانند از این نقطه پیشنهادات و تغییراتی را ارائه دهند.

نتیجه

در طول فرآیند ساخت و ساز، معمار قادر به همکاری با ذینفعان برای بررسی طرح و انجام هر گونه اصلاحات لازم است. برنامه های گرافیکی کامپیوتری این امکان را فراهم می کند که فرآیند ساده و کارآمد باشد.


گرافیک کامپیوتری چیست ؟ مروری بر نکات آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *