۳ دی مکس

هر چیزی که راجب ۳ds max باید بدانید

۳ds Max چیست و چه کاربردی دارد؟

۳ds Max یک برنامه گرافیکی کامپیوتری برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی مانند نمای بیرونی و داخلی، مدل‌های محصول، انیمیشن‌ها و پیاده‌سازی است. این یکی از محبوب ترین برنامه ها در گرافیک کامپیوتری است و به دلیل داشتن مجموعه ابزار بزرگ برای هنرمندان سه بعدی شناخته شده است.

مورد علاقه بازی سازان، استودیوهای تلویزیونی، خانه های تولید، مهندسان و طراحان داخلی. Autodesk مالک نرم افزار ۳ds max است، همان شرکتی که مسئول برنامه هایی مانند مایا و اتوکد است.

۳ds Max اغلب برای مدل‌سازی شخصیت‌ها استفاده می‌شود. وقتی صحبت از مدل سازی به میان می آید، ۳ds Max از نظر سادگی و سرعت بی بدیل است.

این نرم افزار می تواند چندین مرحله از خط لوله انیمیشن از جمله Layout، مدل سازی، بافت، مواد، نورپردازی، ریگ، راه اندازی دوربین، رندر را انجام دهد.

به عنوان یکی از پرکاربردترین بسته های سه بعدی در جهان، ۳ds Max بخشی جدایی ناپذیر از اتاق های کار حرفه ای متعدد است و بخش قابل توجهی از کانال محصولات آنها را برای بازی ها و تصاویر تشکیل می دهد.

۳ds Max تقریباً در هر مرحله در کانال حیاتی قرار می گیرد. این برنامه از مدل سازی و ریگینگ گرفته تا نورپردازی و رندر، تولید انیمیشن های حرفه ای با کیفیت را آسان تر و ساده تر می کند.

تلاش های متعددی از ۳ds Max برای تولید صفحات مکانیکی یا در واقع آلی استفاده می کند. مهندسی، تولید، آموزشی و کوشش پزشکی همگی از ۳ds Max برای نیازهای تجسم استفاده می کنند.

صنایع املاک و معماری از ۳ds Max برای القای تصاویر واقعی از سازه ها در مرحله طراحی استفاده می کنند. به این ترتیب مهمانان می توانند فضای زندگی خود را مستقیماً خیال پردازی کنند و نظرات خود را بر اساس مدل های واقعی ارائه دهند.

۳ds Max از مدل سازی چند ضلعی استفاده می کند که یک مد رایج در طراحی بازی است. با مدل سازی چند ضلعی، هنرمندان درجه بالایی از کنترل بر روی چند ضلعی های فردی دارند که به آنها طیف کمتری از جزئیات و کمال را در کارشان می دهد.

پس از تکمیل یک مدل، از ۳ds Max نیز می‌توان برای القای مواد و بافت‌های لازم برای زنده کردن جلوه‌ها استفاده کرد. افزودن جزئیات چهره شبیه به رنگ ها، مایل ها و بافت ها منجر به رندرهای با کیفیت پیشرفته و ابزار بازی می شود.

چندین گزینه رندر مانند اسکن لاین، آرنولد، وی ری در نرم افزار موجود است.

هنرمندان حرفه ای CG برای تولید تصاویر فوتورئالیستی با استفاده از روش هایی که برای تقلید از طبیعت طراحی شده اند، مناسب خواهند بود. ۳ds Max همچنین قادر به سایه زدن و سایر روش‌های سبک‌شده محبوب در بازی‌های نوار ویدئویی است.

۳ds Max می تواند شبیه سازی واقعی مایعات مشابه دود و آب را تولید کند که هر دو به طور مداوم در صنعت سرگرمی استفاده می شوند.

فیزیک سفت و سخت در ۳ds Max امکان شبیه سازی بدنه های سخت مشابه سنگ های قیمتی و چوب را فراهم می کند.

۳ds Max برای ایجاد مدل‌های شخصیتی شبیه به زندگی، شبیه‌سازی‌هایی را برای مو، پوست، لباس و خز ارائه می‌کند. و افزونه های متعدد موجود به صورت آنلاین زمان توسعه را برای این نوع مدل ها کاهش می دهد.

۳ds Max با زبان برنامه نویسی خاص خود، معماری پلاگین منعطف و رابط کاربری قابل تنظیم، می تواند مطابق با الزامات هر کار سه بعدی باشد.

۳ds Max واقعاً بیشتر به بحث‌های معماری و هنرمندان دارایی بازی پاسخ می‌دهد.

در مورد پوشاک و سرزندگی، ۳ds Max همه چیز لازم برای کار حرفه ای را دارد. بنابراین اغلب توسط انیماتورهای حرفه‌ای که روی فیلم‌های با بودجه‌ی بزرگ، فیلم‌های مستقل یا در واقع نقاط فروش پایین‌تری که نیاز به هم زدن سه بعدی دارند، استفاده می‌شود.

با استفاده از پیکربندی‌ها، محدودیت‌های استخوانی و سینماتیک، هنرمندان می‌توانند شخصیت‌ها را با استفاده از یک فرآیند بسیار ساده تقویت کنند که تقریباً هر کسی می‌تواند با تمرین آن را درک کند.

Vitality در ۳ds Max حول بسته‌های استخوانی کی فریم می‌چرخد و تولید هم‌زن پیچیده و ارگانیک را آسان می‌کند.

این نرم افزار دارای دو زیرسیستم برای تقویت مدل های کاراکتر CAT و character plant می باشد.

هر کدام کاملاً با طیف گسترده ای از عملیات قابل تنظیم هستند. هر دو با فرمت‌های قطار زندانی هم‌ساز نیز سازگار هستند. و با هم ابزار مهمی برای تقویت صحنه‌های پیچیده و دقیق می‌دهند.

۳ds Max اغلب با مایا در میان کسانی که در خلاقیت هستند مقایسه می شود.

در حالی که مایا به طور کلی در بخش‌های اصلی اهمیت بیشتری دارد، استفاده از ۳ds Max آسان‌تر و اغلب بخشنده‌تر است. این امر به ویژه در بخش مدل سازی و ویرایش صادق است.

وقتی صحبت از مدل‌سازی به میان می‌آید، ۳ds Max به دلیل مجموعه ابزار تا حد زیادی توانمند آن که تقریباً هر کسی می‌تواند با کمی تمرین در کلاس‌های ۳DsMax در پونا یاد بگیرد، عالی در نظر گرفته می‌شود.

از آنجایی که ۳ds Max نسبت به سایر بسته‌های بصری سه بعدی از آموزش ۳DsMax در پونا آسان‌تر است، معمولاً برای آموزش هنر سه بعدی به تازه واردان استفاده می‌شود. تعداد زیادی از کلاس های متوسطه و سوم از این نرم افزار در صفحات سه بعدی و دوره های سرزندگی خود استفاده می کنند

همانطور که در بالا ذکر شد دوره ۳DsMax در پونا، ۳ds Max یک برنامه مدل سازی سه بعدی است که از مدل سازی چند ضلعی استفاده می کند. مدل سازی چند ضلعی به کاربران کنترل خاصی بر روی مش های فردی از طریق مختصات X، Y و Z می دهد که به صورت گروهی از رئوس، لبه ها و وجه ها ظاهر می شوند.

کاربر اغلب با یک شکل اولیه مانند یک شی اکسترود شده ساده شروع می کند. شکل نیز با افزودن جزئیات تازه، شبیه به دستکاری پوسته ها، بیشتر تعریف می شود.

هر قسمت از مدل سه بعدی می تواند بافتی به آن اختصاص داده شود. با استفاده از نقشه برداری مسطح و سایر گردش های کاری بافت، می توانید تعداد نامحدودی بافت تولید کنید. مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات و بافت‌ها، رندرهای عالی را ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از عملکردهای اصلی ۳ds Max توانایی آن در ارائه مدل های سه بعدی است که منجر به یک تصویر ثابت می شود. گیاه کاراکتر ۳ds Max یا Character Animation Toolkit (CAT) هر دو گزینه‌ای برای متحرک کردن وسایل مبتنی بر شخصیت هستند. گیاه کاراکتر به شما امکان می دهد کاراکترهای دو قانون را تقویت کنید، در حالی که با وزن کشی CAT، می توانید سرزندگی غیر خطی، شبیه سازی عضلانی و سایر ویژگی های لباس کاراکتر تولید کنید.

۳ds Max به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر عملکردهای برنامه را از چندین عنصر رابط ایجاد کنند و در یک گردش کار تا حد زیادی موثر عمل کنند.

کاربران همچنین می توانند رابط کاربری خود را به روش های مختلف شخصی سازی کنند. برای مثال، نوار ابزار و پانل های فرمان را می توان برای یک گردش کار ساده تر جابجا کرد. خطوط صفحه‌کلید سفارشی، نوار ابزارها و دکمه‌های جدید، و اسکریپت‌های ضبط سفارشی می‌توانند رابط را واقعاً جلوتر ببرند.

۳ds Max همه چیز مورد نیاز برای کارهای حرفه ای را دارد، اگرچه برای دانش پژوهان و افراد مکنده نیز عالی است. نمونه‌های حرفه‌ای‌هایی که از ۳ds Max استفاده می‌کنند شامل بحث‌های بازی، هنرمندان، مهندسان و متخصصان بصری است.

اتاق‌های کار بازی معمولاً از ۳ds Max برای تولید شخصیت‌ها و سایر ابزارهای اصلی در توسعه بازی استفاده می‌کنند. این ابزارها اغلب در برنامه‌های دیگر نیز وارد می‌شوند، مانند Mudbox برای بافت‌دهی بیشتر.

مهندسان و شرکت های طراحی اغلب از ۳ds Max برای توسعه تجارت مفهومی استفاده می کنند. این به مهمانان اجازه می دهد تا قبل از اتمام جزئیات طراحی، تعاریف انتزاعی را ببینند.

انیماتورهای حرفه‌ای گروه مهم دیگری هستند که از ۳ds Max استفاده می‌کنند، زیرا این نرم‌افزار برای کار بر روی فیلم‌ها، از جمله فیلم‌های با بودجه بالا و فیلم‌های مستقل، عالی است. برای مثال، فیلم محبوب سال ۲۰۱۲ آیکون از ۳ds Max برای استحکام CGI خود در کنار بازیگران اکشن زنده استفاده کرد. آگهی‌های بازرگانی همچنین اغلب از استحکام ساخته شده در ۳ds Max برای افزودن کالاهای ویژه به عکس‌های لایو اکشن استفاده می‌کنند.


مهارت های لازم برای مهندس نرم افزار و کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *