انواع ماساژ

انواع ماساژ و فواید آن

هزاران نوع مختلف ماساژ وجود دارد که با سلیقه ها و نیازهای متفاوت مردم مطابقت دارد. در این قسمت تعداد انگشت شماری از انواع مختلف ماساژ را برای شما آورده ایم که هر یک از شما چه یک مرد تنومند، چه فرد درحال رشد و در سنین بلوغ، همه و همه می توانید از آنها بهره ببرید.

ماساژها معمولا در دو نوع ماساژهای ملایم و شدید انجام می‌شوند که در ادامه چند نمونه از ماساژهای معروف هر دو گروه را معرفی خواهیم کرد.

چه کسی دوست ندارد که ماهیچه هایش را ورز دهند و با ماساژ به بالاترین میزان آرامش دست پیدا کند؟ ماساژ در همه جای دنیا جزء نرمش های آرام بخش به حساب می آید و همه کشورها در حال ارتقاء آن هستند و رفته رفته این نرمش در حال وارد شدن به چرخه سلامتی انسان است.

ماساژ کالیفرنیایی

این ماساژ با ضربه‌های آرام و پشت سرهم به بدن همراه هست که فشار کمی در این نوع ماساژ وجود دارد. در این نوع ماساژ کل بدن به آرامش دست پیدا کرده و ذهن شما به آرامش نسبی می‌رسد. این نوع ماساژ بهترین راه برای استراحت اعصاب و بدست آموردن آرامش است.

ماساژ اِسالِن

این نوع ماساژ با ماهیچه‌ها درگیر بوده و آن‌ها را منبسط می‌کند و به وسیله مالش‌های ملایم گردش خون را تنطیم می‌کند و باعث افزایش هشیاری شما می‌شود. این نوع ماساژ ملایم، علاوه بر اینکه آرامش عضلات و سیستم عصبی را به همراه دارد، باعث تحریک غدد لنفاوی و عروق شده که موجب دفع تکسین بیشتری می‌شود.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف دنیا می‌باشد. در این نوع ماساژ تمام عضلات بدن کشیده می‌شوند و مفاصل بدن باز و بسته می‌شوند. این نوع ماساژ بدن شما را از حالت خشکی درمی‌آورد و سطح انرژی بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند. ماساژ تایلندی به افرادی توصیه می‌شود که اکثر اوقات خود را پشت میز صرف می‌کنند.

ماساژ وتسو

این نوع ماساژ برای زمانی است که در آب شناور هستید و می‌خواهید آرامش پیدا کنید. در ماساژ وتسو، فرد داخل آب گرم دراز کشیده و حرکات ماساژ انجام می‌شود.

ماساژ شیاتسو

در ادامه‌ی انواع ماساژ به شیاتسو می‌رسیم. این نوع ماساژ بر روی نقاط و بیشتر انگشتان کار می‌کند. ماساژ شیاتسو، یک ماساژ معروف ژاپنی است که بر روی گردش خون و کشش مفاصل نیز موثر است. این ماساژ سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و فرد را در مقابل کمردرد، سردرد، اسم و خشکی ستون فقرات مصون نگه می‌دارد. این ماساژ برای دنیای سخت کاری امروز گزینه خوبی است.

ماساژ سوئدی

این ماساژ که بیشتر از آن به عنوان ورزش یاد می‌شود به عمق ماهیچه‌ها و استخوان‌ها نفوذ می‌کند و جریان خون را تسریع می‌بخشد. این نوع ماساژ زمان بهبودی از آسیب‌های وارده بر ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد، دفع اوریک اسید و لاکتیک را افزایش می‌دهد و در آخر قابلیت ارتجاعی رباط و زرد پی را بیشتر می‌کند.

ماساژ ورزشی

از دیگر انواع ماساژ به مورد ساده‌ی ورزشی می‌رسیم. درست است که این ماساژ یک ماساژ عمومی بوده اما بیشتر برای ورزشکاران کاربرد و تلفیقی از دو ماساژ سوئدی و شیاتسو می‌باشد. این نوع ماساژ بر روی ماهیچه‌های خاص ورزشکار تمرکز دارد. این ماساژ، سستی و تنبلی را از فرد مورد ماساژ دور می‌کند و آسیب‌های ورزشی را التیام می‌دهد. به علاوه این نوع ماساژ ورم کردن قسمت های مختلف بدن جلوگیری می‌کند.

فواید ماساژ بر قسمت‌های مختلف بدن

تاثیر مثبت ماساژ روی دستگاه اعصاب

یکی از تاثیرات ماساژ در بدن، تاثیر در دستگاه عصبی بدن و موازنه آن است. ماساژ می‌تواند با تاثیراتی بر دستاه عصبی، اختلالاتی از قبیل، بی‌خوابی، تنش، سردرد و سایر بیماری‌های ناشی از فشارهای روانی ار بهبود بخشد.

تاثیرات ماساژ برای دستگاه عضلانی

یکی دیگر از تاثیرات و فواید ماساژ در بدن، تاثیر آن برای دستگاه عضلانی بدن است. ماساژ می‌تواند برای کشش و نیرو بخشیدن به عضلات کمک کند و آن‌ها را برای حالت ارتجاعی تقویت کند. همچنین ماساژ در برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلانی کمک زیادی به بدن می‌کند.

ماساژ برای مفاصل و دستگاه اسکلتی

ماساژ به حفظ ایستادگی بدن، چابکی و رهایی از حالت ورم مفاصل کمک شایانی می‌کند.

اثر مثبت ماساژ برای دستگاه گردش خون

ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود.

تاثیرات ماساژ بر روی دستگاه تنفس و گوارش

به وسیله ماساژ ریتم تنفس آرام و عمیق خواهد شد. به علاوه ماساژ از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و ماهیچه‌های روده را تقویت می‌کند که موجب ترشح هضم غذا در کبد، لوزالمعده، معده و روده‌ها می‌شود.

فواید ماساژ برای پوست و بافتهای سلول زیر پوست

ماساژ غدد چربی را تحریک کرده و با تقویت آن‌ها باعث دفع سموم زیرپوستی می‌شود. همچنین با ماساژ منافذ پوست باز شده و تنفس، نرمی و قدرت کشش پوست افزایش می‌یابد.

ماساژ درمانی یکی از روش‌هایی است که برای مدیریت و تسکین درد‌های مزمن استفاده می‌شود. تجربیات و نتایج ماساژتراپی علمی که این روزها رو به پیشرفت است گواه آن است که این درمان برای تسکین درد بیماران دچار دردهای استخوانی و عضلانی، سردرد، درد عمیق داخلی و درد نخاعی حتی بیشتر از طب سوزنی و فیزیوتراپی موثر است.


بیشتر بخوانید:

چه راهکارهایی برای افزایش وزن طبیعی وجود دارد؟

ماساژ ورزشی

روش های افزایش تعادل و هماهنگی در ورزش


به دنبال یک ماساژ خوب هستید تا خستگی‌ها را از تن خود دور کنید؟

ما یکی از کار درست ترین ماسور های خراسان رضوی را به شما معرفی می کنیم که ۴ سال سابقه کار ماساژ حرفه ای  و مسلط بر انواع و تمامی تکنیک های ماساژ و قیمت مناسب در زمان و با بهترین کیفیت استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت رفع خستگی و اضطراب، از بین بردن سلولیت، بهبود گردش خون، افزایش آرامش، تحریک سیستم لنفاوی و دفع سموم بدن کاهش درد، رفع انقباض و اسپاسم عضله همراه با روغن مخصوص ماساژ رفلکسولوژی : شامل کف پا و کف دست، فعال سازی کلیه غدد داخلی بدن، تقویت قلب و خونرسانی، رفع خستگی، رفع مشکلات داخلی و گوارشی و…

★اخذ وجه فقط در صورت رضایت شما★

لطفا جهت اطلاع از قیمت ویژه و کسب اطلاع بیشتر و تعیین نوبت تماس بگیرید یا به تلگرام مراجعه کنید.

شماره تماس: ۰۹۰۱۷۳۵۸۵۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *