عکس هوش مصنوعی فتوشاپ

معرفی هوش مصنوعی در فتوشاپ

هوش مصنوعی چیست؟

اولین چالشی که در ذهن ما برای پاسخ به این سوال که هوش مصنوعی در فتوشاپ چه کاربرد هایی دارد، پیش میاید این است که هوش مصنوعی چیست؟  هوش مصنوعی شاخه گسترده و پهنی از علوم کامپیوتر است که موجب تولید ماشین های هوشمند می گردد.

یک ماشین هوشمند می تواند کارهایی را انجام دهد که معمولا به هوش مصنوعی انسانی نیازمندند. کارهایی از قبیل ادراک بصری، تصمیم گیری، تشخیص گفتار و… . تعریف دیگر هوش مصنوعی را می توانیم اینطوری بیان کنیم که هوش مصنوعی، مجموعه ای از کد های برامه نویسی شده است که رایانه را توانا می سازد تا مثل یک انسان بیاندیشند، احساس کند و رفتار نماید.

در وصف این فناوری می توان گفت که انسان خود در حال توسعه و گسترش هوشی فراتر از هوش انسانی است. چرا که یک ربات هوشمند بر اثر آموزه هایی که از دانشمندان انسانی فرا می گیرد که چطور مانند یک انسان و یا حتی بهتر از آن عمل نماید.

بخش هایی از گونه های یادگیری عمیق، پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین، بینایی ماشین و… را می توان اعضای یک هوش مصنوعی دانست. پیش از این نیز افرادی مانند آلن تورینگ با ابداع تست تورینگ و دیتریش پرینز با ساختن بازیکن هوشمند شطرنج، امورات مهمی را در این زمینه انجام داده بودند.

اصطلاح هوش مصنوعی اولین بار در سال ۱۹۵۶ در زمانی که دانشمند کامپیوتر آمریکایی، جان مک کارتی و همکارانش در حال تنظیم کنفرانس دارتموث بودند،ابداع شد. ولی می توان زمان عصر شکوفایی هوش مصنوعی را در اوایل این قرن میلادی، به طور دقیق مصادف با ظهور و پیدایش رایانش ابری، در حدود سال ۲۰۰۶ میلادی دانست.

هوش مصنوعی فتوشاپ چیست؟

Fill Generative با ترکیب ویژگی های هوش مصنوعی سازنده  Adobe Firefly  و سازندگی فراتر از آن، قابلیت جدید توسعه و گسترش یافته توسط شرکت ادوبی است .این هوش مصنوعی بر اساس Adobe Firefly ، با فراهم کردن ویژگی هایی مانند افزودن، توسعه یا حذف عناصر مختلف از تصویر در کمترین زمان ممکن، به نحوه غیرمخرب و تنها با پیشنهادات متنی، نگرشی انقلابی و نوین را در عرصه ادیت عکس به مخاطبان ارائه می‌دهد.در حقیقت می توان آن را راه و روشی نوین برای ادیت عکس های حرفه ای به شکلی ساده تر و آسان تر در نظر گرفت .

با اینکه ادوبی دیرتر از بقیه رقبای خود شروع به کار در عرصه هوش مصنوعی سازنده کرد، اما با پیشرفت های چشمگیر و خیره کننده ای که در این زمینه داشته است و در این مورد ارائه داده است. پس از منتشر شدن نسخه بتای هوش مصنوعی و موفقیت و پیروزی Adobe Firefly ، هم اکنون این فناوری جدید در فرمت فتوشاپ استاندارد ارائه شده است و در دسترس کاربران قرار دارد.

منتها باید به این نکته توجه داشته باشید که هم اکنون هوش مصنوعی Fill Generative تنها در نسخه بتا قابل دسترس است، پس باید حتما آن را دانلود کنید.

هوش مصنوعی فتوشاپ

ویژگی های مهم هوش مصنوعی فتوشاپ

Fill Generative این ویژگی را دارا می باشد که با استفاده از زبان و دریافت مطالب مختلف، عناصر دیجیتالی را در کمتر از چند ثانیه تولید کند .این ویژگی آزادی بیشتری به هنرمندان می دهد تا به نحوی راحت تر، سازندگی و خلاقیت
خود را در فرمت دیجیتال ارائه کنند .در ادامه این مقاله با چند مورد دیگر از ویژگی های این هوش مصنوعی آشنا می شویم :

۱٫بر اساس Firefly :

خوب است بدانید Firefly با مطالعه بر میلیون ها تصویر حرفه ای مجوزدار و با صراحت بالا در آموزش دیده است و این اطمینان را ایجاد می کند که نوشته هایی که مبتنی بر مالکیت معنوی افراد یا کارهای دیگر هستند را ایجاد نخواهد کرد.

۲٫ ایده تا تصویر :

دگرگونی در ظاهر تصاویر به راه و روش های شگفت انگیز با افزودن، حذف یا توسعه و گسترش محتوا.

۳٫ خلق به راه و روش قابل تبدیل :

تبدیل ایده های دیوانه وار به تصویر، نوشتن درخواست های تک و منحصر به فرد و خلاقانه و یافتن ایده های جدید.

۴٫ ابزار بر اساس وب :

نسخه بتای Firefly هم اکنون ماژول(پیمانه)جدیدی دارد که کاربران می توانند هوش مصنوعی Fill Generative 4 را پیش از انتشار برای عموم، روی آن امتحان کنند .

 

نیازمندی های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی Fill Generative

پیش از شروع و توضیح راجب اینکه هوش مصنوعی فتوشاپ چیست، باید مقداری درباره نیازمندی هایی که برای این امورات با این ابزار لازم است، آشنا شویم .

۱٫سن ۱۸ سال یا بالاتر :

اگر سن شما کمتر از ۱۸ سال باشد، حتی اگر حساب کاربری فتوشاپ نیز داشته باشید، نمی توانید به هوش مصنوعی این برنامه دسترسی داشته باشید .به همین علت مهم است که اطلاعات تاریخ تولد خود را به طور
صحیح و درست وارد کنید .

۲٫عدم امکان استفاده در کشور چین :

این ویژگی هم اکنون در کشور چین قابل اجرا نیست. با این حال برنامه ادوبی با تمام تلاش ها و امکانات توانست که هوش مصنوعی فتوشاپ را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی، در اختیار تمام کاربران قرار
دهد .

سخن پایانی

تلاش کردیم در این مقاله به توضیح هوش مصنوعی فتوشاپ و ویژگی های مهم آن و نیازمندی هایی که باید برای کار با این هوش مصنوعی، در نظر داشته باشیم.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

برای خواندن و دیدن نمونه دیگری از هوش مصنوعی می توانید به هوش مصنوعی در پزشکی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *