عکس آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام + عکس

امروزه پلتفرم اینستاگرام به یک ابزار بسیار مهم برای فروش محصولات و ارتقا کسب و کار ها تبدیل شده است. جواب دادن به تعداد بالای پیام های مشتریان در دایرکت می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. اینستاگرام برای راحت تر کردن این کار بخش Quick replies را اضافه کرده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند پاسخ دادن به دایرکت ها را سرعت ببخشند.

ما در این محتوا در سایت پایتوکو قصد داریم پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام یا همان Quick replies را همراه با تصویر به شما آموزش دهیم.

پاسخ اتوماتیتک دایرکت اینستاگرام

اگر پیج کاری دارید احتمالا برای شما پیش آمده که دایرکت هایی در مورد موضوعاتی مانند قیمت محصول، جنس محصول، چگونگی ارسال آن و … دریافت کرده اید که تعداد این دایرکت ها بالا بوده و اکثرا پاسخ این دایرکت ها مشابه اند.

در این موارد نوشتن پاسخ ها به صورت تک به تک برای هر مشتری واقعا وقت زیادی را از شما می‌گیرد و کار منطقی ای نیست. به همین منظور اینستاگرام بخش Saved replies یا Quick replies را در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانند بدون اتلاف وقت از پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام استفاده کنند.

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که این گزینه فقط برای اکانت های بیزنسی یا Business Accounts فعال است.

اما این ویژگی چگونه کار می‌کند و چگونه باید آن را فعال کرد؟

قابلیت پاسخ اتوماتیک دایرکت اینستاگرام به این صورت است که تعدادی پیام از قبل آماده شده را در این بخش ذخیره کرده و هنگامی که می‌خواهیم دایرکت مشتریان را جواب دهیم، از این پیام های آماده استفاده می‌کنیم و به این صورت در وقت مان صرفه جویی می‌کنیم.

حالا بیایید ببینیم که چگونه باید از قابلیت پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام استفاده کنیم.

مرحله ۱: 

وارد پیج اینستاگرام خود شوید و طبق تصویر زیر، گزینه سه خط بالای پیجتان را انتخاب کنید.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

مرحله ۲:

مانند تصویر زیر از بین گزینه ها، گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

مرحله ۳:

اگر پیجتان بیزنسی باشد باید گزینه ی Business tools and controls برای شما در بین گزینه ها موجود باشد. اگر پیجتان Creator است گزینه ای که به شما نشان می‌دهد به صورت Creator tools and controls است. این گزینه را نتخاب کنید.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

فروشگاه

مرحله ۴:

در مرحله چهارم فعالسازی پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام، طبق تصویر زیر باید گزینه ی Saved replies را انتخاب کنید.

 

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

مرحله ۵:

در این مرحله گزینه ی آبی رنگ New Saved Reply را انتخاب کنید تا بتوانید یک ریپلای جدید برای دایرکت خود ایجاد کنید.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

مرحله ۶:

حالا دو فیلد خالی پیش روی شماست که باید آنها را پر کنید. فیلد شماره ۱ که در تصویر زیر مشخص شده است مربوط به کلمه میانبر یا Shortcut ای است که باید در دایرکت آن را بنویسید تا پیام مورد نظرتان برای مخاطب مدنظرتان ارسال شود. پس کلمه ای انتخاب کنید که آن را هنگام جواب دادن به دایرکت ها به یاد بیاورید.

فیلد شماره ۲ که با عنوان Message در این صفحه وجود دارد مربوط به متن پیامی است که می‌خواهید به صورت آماده داشته باشید و آن را برای مخاطبانتان در دایرکت ارسال کنید.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

مرحله ۷:

برای مثال همانطور که در تصویر زیر می‌بینید کلمه میانبر یا Shortcut ای که من برای فراخوانی پیام مد نظرم انتخاب کرده ام کلمه ی سلام است. و در فیلد دوم نیز پیام مورد نظرم که می‌خواهم برای مخاطبان ارسال کنم را نوشته ام.

تیک آبی بالای صفحه را می‌زنم تا این ریپلای ذخیره شود.

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

مرحله ۸:

حالا کافیست به دایرکت افراد مورد نظرم بروم و کلمه ی میانبر یا Shortcut ای که برای پیامم انتخاب کرده ام را تایپ کنم تا ادامه ی پیامی که ذخیره کرده ام را به من نمایش دهد. حالا با تاچ کردن این پیام آن را انتخاب می‌کنم و برای مخاطب مد نظرم ارسال می‌کنم. به همین راحتی

آموزش پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

 

با یادگرفتن این روش می‌توانید به راحتی و در زمان بسیار کم به دایرکت های مشتریانتان پاسخ دهید و دیگر نیازی نیست برای هر کدام از سوال های تکراری جواب جداگانه بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *