آشنایی با پرهزینه ترین تفریحات و ورزش های دنیا

اکثر مردم برای انتخاب ورزش به عنوان تفریح برای اوقات فراغت خود به دنبال در دسترس ترین ها و کم هزینه ترین ها هستند، ورزشهایی که تجهیزات کمی نیاز داشته باشند و برای یادگیری آنها هزینه های گزاف و زمان زیادی لازم نباشد، ورزشهایی که بتوان حتی در فضای کوچکی آنها را انجام داد.

اما در این میان هستند افرادی که ورزشهایی با محدودیت های دسترسی برای عموم و گران قیمت را انتخاب کرده و علاوه بر تفریح آنها را به صورت حرفه ای در تورنمنت های معتبر و باز هم هزینه بر اجرا می کنند، این نوع ورزش ها اکثرا به خاطر نوع تجهیزات، کلاس های آموزشی، زمین ها و اماکن برگزاری و حتی مسابقات و رویداد های آن گران قیمت می باشند.

فرمول یک

مسابقه ماشین رانی تک نفره که از کودکی باید آن را شروع کرد با این حال به قدری خطرناک است که ممکن است راننده جان خود را از دست بدهد. این ورزش برای شروع هزینه ای نزدیک به ۱۹۰،۰۰۰ هزار دلار نیاز دارد.

فرمول یک

وینگسوت

یکی از ورزش هایی که به خاطر لوازم مورد نیاز برای سقوط مثل لباس، کلاس های پرش هوایی، هواپیما، خلبان و بیمه حوادث گران قیمت تلقی می شود وینگسوت است، به طوری که لباس آن به تنهایی حدود ۲۵۰۰ دلار ارزش دارد .

 

وینگسوت

چوگان

ورزشیست که به خاطر تیمی بودن به چندین اسب نیاز دارد علاوه بر این به دلیل احتمال آسیب دیدن اسب ها به چند اسب ذخیره نیز احتیاج است و همین امر یکی از علل هزینه گزاف چوگان محسوب می شود. با این حال برای اسب سواران ورزشی بسیار مهیج است.

چوگان

گلف

گلف برای شروع واقعا ورزش ترسناکی است؛ زمین بازی، چوب گلف و مربی این ورزش سخت، هزینه های زیادی روی دستتان خواهد گذاشت علاوه براین از طرز در دست گرفتن چوب گلف بگیرید تا شیوه ضربه زدن و تکنیک های آن؛ قوانین پیچیده گلف هم بخش دیگری از مصائبی است که برای یاد گرفتن این ورزش پیش روی تان است.

گلف

تنیس

ورزشی راکتی است که بین دو نفر (سینگل) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود. ارزان ترین راکت تنیس ۲۵۰ دلار به فروش می رسد، هزینه زمین های سرپوشیده هم به طور معمول بین ۴۰ تا ۱۰۰ دلار می باشد؛ پس به طور کل برای شروع یک بازی تنیس شما به حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار نیاز دارید تازه اگر کفش و لباس مناسب آن را جزو هزینه ها در نظر نگیرید!

تنیس

اسکواش

اسکواش برخلاف ظاهر باکلاس و نام دهان پرکن اش اولین بار توسط زندانیان زندان «فلینت» در انگلیس بازی شد؛ ورزشی که همسایگان شرقی ایران، پاکستانی ها استادان مسلم آن هستند. قیمت هر راکت اسکواش ۳ میلیون تومان یا حتی بیشتر می باشد.

اسکواش

پاراگلایدینگ

بعید است آدمی را در دنیا پیدا کنید که علاقه ای به پرواز در آسمان نداشته باشد اما برای رسیدن به رویای پرواز باید بر ترس از ارتفاع و نشستن روی صندلی که به پاراگلایدر متصل است، غلبه کرد. هزینه آموزش این ورزش جذاب برای تازه کارها از ۵ میلیون تومان شروع می شود.

پاراگلایدینگ

تیراندازی

جزو ورزش هاییست که هم به عنوان تفریح هم ورزشی مدال آور به آن نگاه می شود. تجهیزات مورد نیاز در این رشته شامل لباس، کفش، دستکش، کلاه، عینک مخصوص، گوشی ، سلاح، ساچمه و فشنگ است. قیمت این تجهیزات بسته به نوع برند ایرانی و خارجی آن متفاوت است اما در بهترین حالت حدود ۵۰ میلیون تومان آب می خورد.

تیراندازی

بالون سواری

یکی از مکان هایی که می توان این تفریح را تجربه کرد دشت ری تهران است. بالون میتواند میزبان حداکثر ۵ نفر باشد که هزینه این سفر دلچسب برای هر نفر حدودا ۷۵۰ هزار تومان برای ۳۰ دقیقه الی یک ساعت است که در شرایط VIP  این رقم به نفری دو میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

بالون

جت اسکی

این ورزش هم به صورت انفرادی و هم به صورت دونفره انجام می شود. هزینه ی جت اسکی بسته به نوع جتی که اجاره خواهید کرد،متفاوت است؛هرچه قدرت موتور بالاتر رود، هزینه ی بیشتری روی دستتان می گذارد.ولی درکل، به ازای هرنفر در یک ساعت ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزارتومان می باشد؛بهترین مکان برای این ورزش مهیج درایران، جزیره ی زیبای کیش می باشد.

جت اسکی

جایروکوپتر

جایروکوپتر یک وسیله‌ی ترکیبی از هواپیما و هلی کوپتر است. ظرفیت آن دونفر می‌باشد. جایروکوپتر یکی از امن ترین وسایل پرواز به شمار می رود. برای ده دقیقه پرواز با جایروکوپتر شما باید حدودا ۵۰۰ هزار تومان بپردازید.

جایروکوپتر

غواصی

امروزه ورزش غواصی و غواصی تفریحی به صورت همگانی درآمده و به شکل گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان فعالیتی مفید، مفرح، لذت‌بخش و نیز منبع درآمد در صنعت اکوتوریسم شده‌است. اگر بصورت تفریحی بخواهید غواصی کنید،۵۰۰ هزارتومان و برای آموزش دوره ی غواصی بسته به نوع مدرک و نوع غواصی(استخری و دریایی،آبهای آزاد) به ۱ تا ۱۶ میلیون تومان نیاز دارید.

غواصی

اسکی

اسکی یکی از قدیمی ترین طرق مسافرت بود که بشر شناخت. اسکی روی یخ نیاز به لباس گرم، کلاه ایمنی، چوب و فیکس اسکی، کفش، باتوم، عینک ودستکش دارد. برای خرید ست کامل اسکی بین ۴ تا ۲۰ میلیون تومان باید درنظر بگیرید؛ برای آموزش هم از نیم تا یک میلیون تومان بسته به نوع مدرس متفاوت است.

اسکی

شما بگویید

شما کدام‌ یک از این ورزش‌های پرهزینه را امتحان کرده‌اید؟ آیا ورزش دیگری هم وجود دارد که بتوانیم به این فهرست اضافه کنیم؟ نظرات خود را در قسمت «ارسال دیدگاه»‌ با سایر مخاطبان «پایتوکو» در میان بگذارید.


انواع ماساژ و فواید آن

مسیر رسیدن به موفقیت این بار هموار تر از همیشه

5 thoughts on “آشنایی با پرهزینه ترین تفریحات و ورزش های دنیا

  1. Hananeh

    مطالب بسيار عالي و مفيد و جذاب بود 😍

  2. Hananeh

    مطالب بسيار عالي و جذاب بود😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *